maandag 1 oktober 2007

Internet op mijn kamer!! Geweldige timing, want over zo'n tien minuten is er matriculation, een moeilijk woord voor officieel lid worden van de universiteit. Ik mag mijn gown aan!

Cambridge is ongelooflijk - nu regent het, maar de voorbije twee dagen waren zonnig. Naar de stad lopen voor appelsiensap, bankrekeningen en algemene exploratie waren geweldig. (Terugkeren door King's College, waar de toeristen door de porters worden tegengehouden en wij onze studentenkaart maar moeten flashen om door te mogen? Dat wordt nooit minder leuk.)

Gisteren en eergisteren kwamen alle eerstejaars aan, net toen ik gewend was om het college te delen met een dertigtal internationale studenten en behulpzame tweedejaars. Spannend. Iedereen is nerveus, zegt mijn tutor, een honderdachtenzestig jaar oude neurowetenschapster met pensioen die ons het advies gaf om niet te gaan skiƫn in de vakantie. ("You will break a leg. And you will get behind in your studies.")

Later meer nieuws, en misschien een verklarende woordenlijst. :D

1 opmerking:

Anoniem zei

"There comes a point when you have to go and be surrounded by people who are cleverer than you if you want to develop." Emma Thompson