vrijdag 5 oktober 2007

Vandaag ben ik een week in Cambridge. Ik weet niet of het langer of korter lijkt, maar het is in elk geval heel anders.

Het weer was gisteren zalig en ik heb samen met een vriendin drie Magdaleners ons college getoond. We zijn waarschijnlijk de grootste fans van Newnham, dus tegen de tijd dat we onze kamers, de tuinen, de tweede-langste gang van Europa, de spiksplinternieuwe Buttery met wifi en de Victoriaanse bibliotheek hadden getoond denk ik dat zelfs de ene jongen wenste dat hij hier was. (Kan niet, aangezien Newnham een meisjescollege is.)

Ik heb wel heimwee, op die rare momenten waarop er niemand in je gang lijkt te zijn en andere vriendinnen les hebben en er niemand is om mee te gaan lunchen. Maar anavond ga ik naar Cymbeline kijken, geregisseerd door Sir Trevor Nunn. Iedereen praat erover en de recensies in Varsity en The Cambridge Student zijn wildenthousiast, dus dat is spannend. Rilo Kiley speelt over een maand in The Junction, dus daar wil ik ook naartoe. Samen met alle Fresher's Week activiteiten vliegt mijn uitgaansbudget er nogal door, maar gelukkig zijn er ook goedkope dingen waar ik minstens zo gelukkig van word.

(Om half een 's nachts in mijn pyjama door de gang rennen om nog snel een boek uit te lenen. Of de eekhoorntjes. Of collegesjaals kijken in de etalages. Of naar de Fresher's Fair gaan en doen wat iedereen doet: je voor veel te veel dingen inschrijven en de rest van het jaar emails krijgen van vreemde clubs.)

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Maartje,

Geniet maar met volle teugen van het studentenleven, want die jaren vliegen, jammer genoeg, razendsnel voorbij! Laat ze daar maar allemaal een poepje ruiken!

Een dikke knuffel van mij!

Saar