zaterdag 27 september 2008

De tweede ronde! Dat zei ik vorig jaar ook al toen ik aan het tweede trimester begon, maar dit is toch écht de tweede ronde. Moeilijk te geloven dat het nog maar een jaar geleden is dat ik voor het eerst vertrok. Ik heb er zin in - het was een mooie zomer, ondanks klierkoorts en een lange vakantieleeslijst vol Middel-Engels, maar het leven moet toch echt eens opnieuw beginnen! Mijn belangrijke zomer-bezigheden zoals boterhammen maken en zeggen dat ik écht mijn haar eens ga knippen moeten maar even wachten. Tot begin december, want dan land ik weer op Belgische grond.

Dit jaar wordt wel spannend: omdat mijn eerste en tweede jaar eigenlijk één lang jaar zijn ("Part I", het derde jaar is dan "Part II"), heb ik pas op het einde van dit jaar mijn eerste echte examens. Renaissance, de Victoriaanse en moderne tijd en Shakespeare zijn al achter de rug in de trimesters van vorig jaar, en dit jaar is het de beurt aan de middeleeuwen en de romantici. Het trimester dat overblijft is het examentrimester, helemaal gewijd aan het klaarstomen voor examens en het uiteindelijk afleggen ervan. Ik ben nu al nerveus. Maar als het even geweldig als vorig jaar wordt, laat dan maar komen!

P.S. Pogingen om het blog niet in de steek te laten worden ondernomen. Misschien moet ik elke woensdag blogdag maken of zo...

1 opmerking:

Anoniem zei

september 2008, 't lijkt toch een lange winterslaap dit jaar (uw blog , bedoel ik...)
Groetjes vanuit Groot- Bijgaarden
Michel & Linda